sobota 1. září 2007

Latinskoamericka rozlucka


Vcera vecer jsem byl z Carolinou na pive s jejimy kamarady. Byl jsem jediny, kdo nebyl z Jizni Ameriky, takze taky jediny, kdo nemluvil spanelsky (krome Isabely, ta mluvi portugalsky, protoze je z Brazilie, ale stejne si rozumeji). Ale byli na mne hodni z vzdycky se mnou nekdo mluvil i anglicky. Samozrejme vsehcny nejvic zajimalo jak to vypada v CR. Nejvetsi uspech mela jednoznacne materska dovolena. Tak dlouhou ji nemaji nikde. Tady se normalne pracuje jeste tyden pred porodem (a to i lidi v laborce, vcetne prace s radionuklidy) a pak tak maximalne tri mesice dovolene (ale nekdo jde i driv) a jde se zase makat.

Bylo to fakt pekne posezeni a poznal jsem lidi z celeho kontimentu - ecuador, kolumbie, brazilie, chile proste vsude.

Vubec se mi libi nase mezinardoni atmosfera tady. Kdyz jsme vcera byli na tom rozluckovem obede tak jsme tam sedeli - chilani, nemec, cech, american, filipinka, brazilka, turkyne. To se u nas tak casto nevidi a je to docela zajimave. Clovek muze srovnat ruzne kultury. Treba mym znamym z Turecka a Iranu se nelibi film 300 (ten o bitve u Thermopyl), protoze tam jsou Rekove ti hodni, cisti, prima, demokraticti (jako jsme se to ucili v dejepise) a presane tlupa spinavych barbaru.

Žádné komentáře: